X-men: Days of future past

2014-06-28 @ 14:02:00
Igår var jag och Jens på bio i Örebro. Idag var det dags för nya X-men. Blev mycket överraskad att den
var bättre än vad jag hade förväntat mig. Mycket bra specialefekter samt så hängde jag med väldigt bra,
även om jag inte har sett alla X-men. Har bara sätt X-men: first class men som tur var så satt
jens berdvid och kunde berätta för mig vilka alla de nya ansikterna var.
 
Filmen handlade om hur framtiden för mutanter ser ut. Man får se ansikten från både de gamla X-men
filmerna samt den nya. En tjej vid namn Kitty använder sina krafter för att skicka tillbaka Logan/Wolverine
i tiden för att försöka ändra framtiden alla mutanter och männiksorna som har hjälpt dom.
Tillbaka i tiden träffar Wolverine på kända ansikten som Professor X, Magneto, Mystique och Beast.
Tillsammans med Professor Xoch Beast försöker Wolverine förhindra det som förstör mutanternas framtid. 
 
 
En film säger väldigt mycket inom de första 10 minuterna om den ska bli bra eller inte. Jag tyckte den
här filmen hade en riktigt bra inledning vilket gjorde att jag ville fortsätta titta på den. Jag blev förväntansfull.
Även om jag är en väldigt romantik tjej så tyckte jag mycket om X-men: days of futuer past. Den hade
inte romantik, men den hade mycket action och faktisk lite humor i sig.
Kom på mig själv flera gånger om att jag skrattade till. Vilket var en positiv överraskning.
Filmen får väldigt bra betyg av mig och jag rekommenderar den starkt.
Alltid kul att se filmer i 3D också som den här var i. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0