2013

2013-12-30 @ 23:58:00
2013 började bra. Riktigt bra. Jag firade mitt nyår med finaste vännerna och fick min nyårs kyss av Hanna. Efter det flöt det bra på. Många lokalfester som jag verkligen njöt av. Så många skratt och så många roliga minnen. Bäst av allt är ju filmerna vi har HAHAHAH. 
 
Detta år var också då jag fyllde 18!!!!!! Körkort, krogen och allt kom på plats. Jag har nog aldrig vart så glad som jag blev när jag fick beskedet att jag hade fått körkort. Bästa känslan verkligen. I födelsedags present fick jag också min kamera. Som jag verkligen älskar! Även om jag inte är den bästa på att ta kort så tycker jag det är super kul. Firade min födeledag med en lokalfest med de personerna jag tycker bäst om och såklart med familjen. 
 
Detta år var det också det år jag blev kär för första gången. Ola var den bästa killen jag visste. Han fick mig att se vad jag hade gått miste om i nästan 18 år. Hur det känns att tycka om någon så mycket att det gör ont. Och det gjorde det. För efter en tid tog det slut och jag har aldrig vart så ledsen. jag var trasig i ett halvår och jag kände verkligen inte igen mig själv. Jag har aldrig tyckt om någon så mycket som jag gjorde med han och han sårade mig så mycket. Jag kan inte riktigt prata om den tiden utan att känna i magen att det är jobbigt. För det var det verkligen. Ola är en fin kille men han var inte min att behålla. Men jag kommer nog aldrig riktigt kunna förlåta honom för hur han sårade mig. Det kommer alltid finnas med mig, tyvärr. 
 
Men med mitt uppbrått fick jag lärde känna så mycket nya människor. Vilket jag är sjukt tacksam för. Så många fina vänner har jag fått. Jag hoppas verkligen jag kommer få ha kvar dom i mitt liv nu. De är så bra och så roliga. De hjälpte verkligen mig när det var som svårats. Hade och har så roligt med dom fortfarande. 
 
När väl våren och sommaren började komma så var det dags att försöka börja leva igen. Även om jag hade en av de värsta sommrarna i mitt liv så hade jag också så sjukt kul. Hängde med så många olika folk och träffade verkligen roliga och härliga människor. Grillkvällar, picknikar, tjejmys, jordgubbar och ja allt som man kan tänk sig på sommaren. Plus ett sommarjobb hihi. 
 
Med sommaren drogs sig också festtiderna in igen. Den här gången ordentligt. Gick på min första krogrunda och hade super kul! Jag är nog den ända som föredrar krogen istället för en hemma fest nu för tiden HAHHA. Nej men tycker om krogen. Man träffar typ alla och man blir så glad av att leva. I alla fall jag. LIte sprit ibland gjorde allt lättare och jag trivdes som fisken i vattnet med mina vänner. 
 
Till äran på sommarlovet slog jag även på stort. Genom att fixa mig en hemmafest haha. Nej men rättare sagt min 18årsfest/skolavslutnings fest. Hade en sjukt trevlig kväll och mådde så bra där. Inga jobbiga tankar eller känslor. Som ett stort plus på allt så hade jag ju alla mina tjejor hos mig. Kvällen blev ju bra bara av det! 
Sommaren slutade och skolan började igen. Då tog jag steget att märka mig själv. Jag gjorde min första tatuering. Jag var så sjuuuuuukt nervös men jag klarade det. Pilen som jag tatuerade är symbolen för det. Att jag vågade! (Jag kan berätta en liten sak till hihi. Ska snart boka min andra tid på Tattoo You för min andra tatuering). Att tatuera mig var också ett stor steg för mig. Det var ett steg till att jag börja bli vuxen. Jag valde själv. Jag väljer själv. Det var ett tecken på det. Nu är jag myndig och börjar ta hand om mig sjäjv. det känns bra! 
 
Hösten bjöd på många nyheter. Jag fick en så bra nyhet!! Vi ska flytta!! Kändes så bra att få det bekräftat. Jag har även festat lite mer. Skaffat mig en eller två onvänner tror jag hahaha. Gått upp några kilo.. hm jadu vad har jag mer gjort. Säkert massor men nu kommer jag inte på det haha. Men kan säga så här i alla fall. Jag blickar farmåt och kan inte vänta längre på student tiden. Det ska vara den bästa tiden i mitt liv. Jag ska leva, njuta men framförallt, VARA SÅ GLAD SOM JAG BARA KAN!!! ingen ska få förstöra mitt sista halvår med min underbara klass eller mina vänner. Nu ska vi börja leva. Snart ör vi ''vuxna''. 
 
Dags att börja festa!!!! pusshej! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0