Sjung om studentens lyckliga dar

2014-06-15 @ 23:28:00
Den stora dagen är här. 14 juni var dagen jag och alla andra 95or i katrineholm tog studenten. En riktig bra dag om jag får säga så. Hade riktigt kul och kommer komma ihåg dagen i hela mitt liv. Nu börjar det riktiga livet utanför skolans trygga dörrar. Men först tänkte jag ta och berätta lite om hur min dag såg ut igår. 
 
- Champangefrukost vid sju hos vår fina lärare Anne och Hoffa. De hade fixat så fin frukost, riktigt gott. Vid kvart över åtta hade vi fått i oss champage, frukost och gett presenter till våra mentorer. Då var det dags att röra sig mot skolan för fotografering, prisutdelning och avslutning av vår skoltid. 
 
- 11.40 ungefär marserade Lindens studenter genom stan och till Tallås aula där avslutning med stipendier och sång. 13.00 sprang vi ut och till våra föräldrar för att fira att vi äntligen var klara med skolan. (Vilket jag tycker är rätt tråkigt..). Tog inte lång tid innan vi var uppe på flaken och stutsade iväg med musik och de andra studenterna. Genom gatorna i katrineholm åkte vi till tre och spred glädje (förhoppningsvis?? haha). 
 
- När jag kom hem till parkvägen stod hela fina släkten och väntade på mig. Blev så glad av att se alla där och allt fint de hade ordnat. De hade röjt undan de mesta i garaget och byggt upp fina långbord och en hel vägg med mina saker jag fick på utspringet. Var så fint och mamma och anders (de som gjorde mest av maten) var super gott. Så fina de är alltså. Kan inte riktigt förklara. Min knäppa familj, finns inte så mycket att säga. Antligen älskar man dom eller så hatar man dom. 
 
- Vi åt gott och drack gott. Eller för mig var shotarna pappa och mamma gjorde åt mig inte så jätte goda hahaha. Fast när min pappa tog tequila shot (han har aldrig tagit det. Tequila är min specialare hihih) så höll jag på att skratta igäl mig. Då han har tagit saltet och shoten, väntar han en stund med att ta citronen och när han väl gör det ser han förskärklig ut. Han bara ''FYFAN vad äckligt''. Jag höll på att skratta igäl mig. Såg så himla roligt ut. Sen tog det ett tag innan han fick bort den fula minen på hans ansikte hahah. Festen fortsatte och mer sprit kom med in i bilden. När min bror, Anders, Tom och johan halsade ur min citron vodka visste man att festen var igång på riktigt. 
 
- mot halv tio var jag inne i stan för lite förande med min klass. Men Anna, jag och hennes två kusiner åkte till gurra och var där innan. Vid tolv rullade jag, Anna, Albin och Gurra mot Statt där det vankades studentfest. Hade riktigt kul och kvällen slutade för tidigt. Men min studentdag kommer jag alltid komma ihåg. Så bra dag. Så kort tid det tog innan den var slut. Nu väntar den vuxna världen. Får se hur bra jag klarar mig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0